رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در مراسم روز درختکاری:

در صورت عدم توجه به منابع طبیعی در آینده شاهد جهانی توأم با فقر و گرسنگی و آلوده خواهیم بود.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه در مراسم روز درختکاری، با بیان این مطلب که منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه محسوب می شود که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد، خواستار توجه همگان به حفظ این میراث های گرانبهای خدادادی برای آیندگان شد.

محمد مهدی صادقی افزود : اگر در جهت حفظ ، احیاء و توسعه این منابع تلاش نکنیم در آینده شاهد جهانی توأم با فقر و گرسنگی و محیطی آلوده خواهیم بود که جهانی غیر قابل زندگیست.

وی با بیان وضعیت منابع طبیعی در شهرستان ابرکوه به برخی از مسائل این حیطه پرداخت.

صادقی در مورد تلاش های انجام شده در راستای بیابانزدائی در شهرستان، از تلاش های انجام شده در این راستا، از جمله به زیر کشت بردن بالغ بر 12000 هکتار از اراضی بیابانی با گونه های مقاوم به خشکی خبر داد.

وی نیاز امروز شهرستان را، بحث مقابله با بیابان زائی اعلام نمود و خواستار توجه همگان به این مسئله مهم شد.

صادقی همچنین از تلاش های انجام شده در راستای افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان نیز گزارشی ارائه نمود.

این مسئول از وجود دو بوستان فراغه و اسفند آباد به عنوان تنها بوستان های ابرکوه نام برد و خاطر نشان ساخت که حل مشکلات این بوستان های ارزشمند بویژه بوستان فراغه تلاش بیشتر مسئولان را می طلبد.

وی همچنین با بیان این مطلب که این اداره همه ساله و همزمان با شروع فصل در ختکاری اقدام به توزیع نهال در بین اقشار مختلف مردم می پردازد، از اعلام آمادگی جهت توزیع بیش از 20 هزار اصله نهال در سالجاری نیز خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه در ادامه به دیگر فعالیت های مرتبط با حوزه های مختلف منابع طبیعی پرداخت..


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا